onsdag 2 april 2008

familjen stannade till för att äta då jag såg en garnaffär
det blev garn till varsin halsduk åt mig och min dotter
kortet är inte så bra, men halsdukarna är roliga och fräna i verkligheten
rätstickning på stickor nr 24
gjort på nolltid

en till grytlapp av garn som blev över när jag virkade mina kycklingar

ännu en grytlapp i en annan färgkombination

TILLBAKA...
men med en bruten fot. Åkte först slalom, vilket gick jättebra. Sen ville jag också prova på att stå på en snowboard som mina barn och deras kompisar gjorde. Jag började med att åka i barnbacken. Det funkade skapligt, ja riktigt bra om jag får skryta lite om mig själv. Tuffade till mig och följde med de övriga upp i gondolen. Det skulle jag aaaldrig ha gjort. Det var då det hände, jag ramlade och bröt foten. Men man måste ju vara lite positiv. Jag försöker intala mig själv att det var tur att jag inte bröt handen eller armen, för hur skulle det gå om jag inte kan sticka eller virka på ett tag... Vilken tur att jag i sista stunden innan vi åkte slängde ner lite garn och en virknål. Här ovan är resultaten.

1 kommentar:

Smycka sa...

Sicken otur att bryta foten! Men jag tycker att du var tuff som testade snowboard! Själv hade jag nog bara stått på den på rak mark! *hihi* Håller med dig om att det var ju tur i oturen att det var foten och inte en hand! För hövva va det är trökigt att inte kunna handarbeta eller göra något med sina händer!

Hoppas du inte har för mycket värk.

Ulrica =o)